Raw food pasta

Det här har jag ätit senaste veckan. Mycket!

För drygt en vecka sedan deltog jag tillsammans med två sockertoppar i en Raw food-kurs som Kombi ordnade här i Pargas. Jag visste kanske inte egentligen vad raw food var innan kursen, annat än råa grönsaker då… Vi fick prova på olika raw food-recept och smaka på det som gjordes i alla köken under kursen. Jättespännande och -intressant. Vårt kök gjorde raw sushi, Maria berättar i sin blogg hur vi gjorde. Kanske den godaste sushin jag någonsin ätit.

Grannköket på kursen gjorde raw food pasta. Strimlad squash och morot med citronsaft och salt. Det serverades med en jättegod raw pesto. För att vara ärlig, så blev jag inte riktigt förtjust i pastan, tyckte det mest smakade riven morot bara… Men ett par dagar senare då jag åt left overs från kursen, så var det jättegott! Så nu har jag gjort pasta i stora lass och ätit tillsammans med köppesto, tomat och fetaost nästa alla dagar till lunch på jobbet. Enkelt att göra (bara men har ett verktyg som gör strimlor) och så kan man krydda enligt egen smak.

Hon som drog kursen är tjejen bakom Feel Highly Alive.

dav

Mera blodsockervänlig pasta får man leta efter. Jag har kört en kolhydratsfattig diet senaste tiden och måste säga att det verkligen märks på mitt blodsocker. Det är mycket stabilare. Tyvärr märks inte dieten på min ork så mycket som jag önskat. Jag har varit otroligt trött hela hösten och vintern trots att jag äter hälsosamt och tar extra vitaminer. Snart blir det vår i luften och jag önskar att jag får lite energi tillbaka. Jag ska ju orka planera ett helt bröllop ju!

Kommentera

