En sjuk diabetiker

on

Ju äldre min diabetes typ 1 blir, desto mera reagerar min kropp och mitt blodsocker på allting. Hade en kort, rätt lindrig förkylning förra veckan, och hade stora problem med.blodsockret. Ingen skillnad vad jag försökte, så låg det på 12-20 mest hela tiden. :( Att dessutom vara förkyld och orkeslös gör ju inte saken lättare. Jag är glad över att jag inte får ketoner så lätt, jag låg ändå två dygn med blodsockret närmare 20.

De flesta tappar matlusten då man är sjuk. Jag blir ett matvrak. Jag vill kasta i mig det mesta jag ser, men med högt blodsocker är det ju inte så bra. Så det blev en del fröbröd, mörk choklad och nötter.

Kommentera

